Bodil Svensson får signerat en bok av Ronnie Hellström.

Mycket folk hade mött upp till årsmötet.

Sista årsmötet för Jan Ingmar Nilsson som kassör. Hustrun Birgitta vid hans sida.

Ingrid Wall, ordförande, passade på att tacka för allt ideellt arbete som läggs ner

Revisor Rune Björck rekommenderade ansvarsfrihet

Jan Mårtensson är hedersordförande i Gamla Trelleborg.

Ingrid Wall tackar de tre kåsörerna.

Ronnie Hellström är numera boende i kommunen och signerade sin bok efter årsmötet

Sonja Persson, Birgitta Sandberg och Christina Nilsson blev utsedda till hedersmedlemmar.

Hedersmedlemmarna tackades med en blomma

Mångårige kassören Jan Ingmar Nilsson tackades med en modell av Solfjädern. Sekreterare Christina Nilsson i bakgrunden

Ronnie Hellström, Mats Andersson och Peppe Eng kåserade

Tävlingen var svår, vem är männen och kvinnorna bakom gatunamnen?

Ronnie Hellström signerade sin bok till hugande.

När april går mot sitt slut är det dags för en del av medlemmarna i Gamla Trelleborg att samlas för att begå årsmöte, träffa gamla vänner och kanske rentav lära känna nya. Som vanligt fylldes Rotundan i Parken med drygt 300 gäster. Och tur var väl det att inte fler kom, som ordföranden Ingrid Wall nämnde i sitt inledningsanförande;

”Jag är väldigt glad att det bara är så där fem procent av våra medlemmar som kommit. Vad skulle vi gjort om alla mött upp? Hyrt Vångavallen? Vi hade antagligen slagit publikrekord…”

I sitt tal nämnde Ingrid Wall också föreningens ambition att försöka förmå lite yngre trelleborgare – och utsocknes – att bli medlemmar.

”Vi tror inte att medlemsavgiften avskräcker i alla fall. 140 kronor räcker inte ens till två pizzor. Väljer man den hälsosammare vägen och blir medlem i Gamla Trelleborg får man en kost som vara mycket längre  – en inbunden årsbok, en kalender och möjlighet att delta i olika arrangemang”. Ordföranden passade också på att tacka alla de eldsjälar som lägger ner otaliga timmar av ideellt arbete i föreningen.

Vid förhandlingarna omvaldes Ingrid Wall som ordförande, Eva Sandell, Alf Påhlsson och Jan Arvid Nilsson till ledamöter. Mångårige kassören Jan Ingmar Nilsson avtackades med en modell av Solfjädern. Birgitta Sandberg, Christina Nilsson och Sonja Persson utsågs till hedersmedlemmar.

Efter årsmötet tog tre herrar – Ronnie Hellström, Peppe Eng och Mats Andersson scenen i besittning och berättade anekdoter från sina yrkesliv som målvakt, meteorolog och tv-journalist.

Foto: Joachim Wall